07 October 2010

Seram


Oh Oh. Seramnya.

Ada sesuatu merenung Cik D dengan tajam sebentar tadi. Ini bukan kali pertama. Sudah kali ketiga Cik D direnung sebegitu rupa. Seram sampai terasa kupu-kupu berterbangan dalam perut.

Babak pertama
Cik D berjalan lenggang lenggok ke bilik dari bilik air. Baru nak menyumbat kunci pada tombol pintu, Cik D terasa ada yang sedang memandang. Cik D toleh. Oh Oh. Memang Cik D sedang ditenung. Cik D tenung dia balik. Nampaknya dia tak nak berganjak. Cik D kalah dan tewas dengan renungannya. Seram menyelubungi diri. Terus Cik D masuk bilik cepat-cepat dan kunci pintu. 

Babak kedua
Cik D berjalan lenggang lenggok ke tong sampah untuk membuang bekas polisterin kosong. Cik D nampak dia lagi. Kali ni dia lari menuruni tangga bila Cik D melangkah menghampiri tangga. Ok takpe, dia tak tenung lagi. Selesai membuang sampah, Cik D mengintai dia. Oh Oh. Dia merenung Cik D dengan tajam. Matanya tidak beralih. Seram. Cik D cepat-cepat masuk bilik. Kunci bilik.

Babak ketiga
Ok ini betul seram. Cik D pulang ke blok. Bilik Cik D di aras 2. Melangkah masuk ke dalam blok, dia tenung Cik D dengan mata yang sangat bulat macam sebelum ni jugak. Ok takpe, Cik D dah biasa ditenung begitu. 

Dengan rileks, Cik D melangkah tangga menuju ke bilik. Cik D duduk di kerusi menghadap tingkap. Tiba-tiba nampak dia melalui beranda depan tingkap Cik D! Dia berhenti. Oh Oh. Dia tenung Cik D. Keras sungguh renungannya. 

Cik D tenung dia balik. Macam selalu, Cik D kalah. Cik D tutup tingkap tengah. Cik D intai dari tingkap pertama. Dia masih merenung Cik D! Seram. Seram! Cik D tutup tingkap pertama dan pergi ke tingkap ketiga. Alamak! Tingkap ni tak boleh tutup! Oh Oh. Dia pulak masih merenung Cik D dengan tajam. Cik D menarik langsir, duduk dan terus taip entry ni. 


Seramnya dengan kucing hitam ni!


Kalau kucing tu wat camni, boleh pengsan!
Sengih Cik D : Agak-agak dia ada lagi kat situ tak? Tak nak intai dah. Huhu..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...